نکات برجسته مقاله:
1- استفاده از ترکیب روش المان محدود و شبکه عصبی مصنوعی به عنوان مدل جایگزین مدل اصلی به جهت کاهش هزینه های زمانی و محاسباتی با حفظ دقت لازم.
2- ارائه مدلی سریع جهت انجام بهینه سازی های مختلف در بازه های مطلوب و موردنظر طراحی و با دقت کافی.
3- برای هر بازه فرکانسی، نتایج شبیه سازی برای به دست آوردن بهترین شکل حفره، متفاوت از دیگری به دست خواهد آمد؛ بنابراین تعیین بازه طراحی هدف بسیار اهمیت دارد.
4- کاهش متغیرهای بهینه سازی روشی در جهت کاستن از پیچیدگی های روش های مورد نیاز بهینه سازی آکوستیکی و روشی مفید در به دست آوردن یک نتیجه ملموس و قابل اجرا است.
5- تغییرات طول حفره داخل پوشش، در بیشینهها و کمینههای پاسخ های آکوستیکی، تاثیرگذار بوده است. با این حال متغیرهای طراحی در این پدیده دارای اندرکنش هستند و نمیتوان بدون درنظر گرفتن تغییرات دیگر متغیرها، به تفسیر تغییر یک متغیر پرداخت.
نکات برجسته مقاله:
1- دیتا برداری به صورت تجربی و میدانی از یک شناور واقعی
2- پیاده سازی روش شناسایی سیستم (فیلتر کالمن توسعه یافته)
3- استخراج ضرایب هیدرودینامیکی شناور
4- بررسی مانور دور زدن
5- بررسی مانور زیگزاگ
6- بررسی مانور شتاب گیری
نکات برجسته مقاله: