آدرس ایمیل خود را وارد نمایید
ثبت
برآورد و پیشبینی دقیق مسیر کشتیهای مانور در ناوبری، ابزار مهمی برای بهبود ایمنی و امنیت دریایی است. بنابراین، بسیاری از سیستمهای ناوبری مرسوم و خدمات مدیریت و گزارش ترافیک کشتیها برای این منظور به امکانات رادار مجهز هستند. با این حال، دقت پیشبینیهای مسیر مانور شناورها عمدتاً به خوبی تخمین کشتی بستگی دارد. در این مقاله اطلاعات مربوط به دو دستگاه ناوبری با عنوان GPS و INS، داده برداری می گردد و با دادن داده های حاصل از شناسایی سیستم و با استفاده از معادلات الگوریتم فیلتر کالمن توسعه یافته مسیر و موقعیت سه مانور زیگزاگ، دور زدن و شتاب گیری تخمین زده می شود و در نهایت پس از تخمین مسیر مانور حرکت شناور با حرکت تجربی ثبت شده توسط دستگاههای ناوبری اعتبار سنجی می گردد. از جمله نوآوری هایی که می توان در این مقاله به آن اشاره کرد یکپارچه سازی طراحی سیستم کنترل براساس مدل دینامیکی برای یک شناور تندرو در مقیاس واقعی است، چرا که کار بر روی شناور تندرو در مقیاس واقعس با استفاده از روش شناسایی سیستم بسیار محدود است. علت استفاده از روش فیلتر کالمن توسعه یافته این است که این روش قادر است چندین مجهول را در یک سیستم غیرخطی تنها با داشتن ورودی های اندازه گیری شده از تست مدل تخمین بزند. |
نکات برجسته مقاله:
1- دیتا برداری به صورت تجربی و میدانی از یک شناور واقعی
2- پیاده سازی روش شناسایی سیستم (فیلتر کالمن توسعه یافته)
3- استخراج ضرایب هیدرودینامیکی شناور
4- بررسی مانور دور زدن
5- بررسی مانور زیگزاگ
6- بررسی مانور شتاب گیری
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |