پیام خود را بنویسید
دوره 15، شماره 30 - ( 11-1398 )                   جلد 15 شماره 30 صفحات 81-92 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sadeghi H, Yassari M, Pourfallah M, Molla Alipour M, Rabienataj Darzi A A. Numerical Investigation of Lift Force Increase in a Hovercraft by Changing the Geometrical Parameters of Flow Transfer Part and Air Channel. marine-engineering. 2020; 15 (30) :81-92
URL: http://marine-eng.ir/article-1-727-fa.html
صادقی حسین، یساری مهرشاد، پورفلاح محسن، ملاعلی پور محمد، ربیع نتاج درزی احمد علی. بررسی عددی افزایش نیروی لیفت در یک هاورکرافت با تغییر در پارامترهای هندسی قطعه هادی جریان و کانال هوا. مهندسی دریا. 1398; 15 (30) :81-92

URL: http://marine-eng.ir/article-1-727-fa.html


دانشگاه علوم و فنون مازندران
چکیده:   (224 مشاهده)
هاورکرافت یک شناور مدرن است که توانایی جابجایی بر روی سطوح مختلفی چون آب و سطح زمین را دارد. وجه تمایز هاورکرافت و دیگر شناورها در این است که هاورکرافت­ها بر روی لایه ای از هوا مستقر شده و سپس حرکت می­کنند که این عامل اصلی سریع­تربودن حرکت آن­ها می­باشد. درواقع این ویژگی منحصر به فرد هاورکرافت است که موجب می­شود از آن استفاده­های مختلف نظامی، تفریحی، حمل ونقل و غیره به عمل آید. در این مقاله مطالعه عددی جریان هوای آشفته تراکم ناپذیر در حالت پایا گذرنده از سیستم تعلیق هاورکرافت مورد بحث قرار گرفته است. بدین منظور هاورکرافت در نرم افزار کتیا مدل شده و پس از انتقال به نرم افزار انسیس فلوئنت و اعمال شرایط مرزی و با حل معادلات حاکم بر مسئله، نتایج بصورت کانتورهای فشار، سرعت و منحنی نیروی لیفت ارائه شده­اند. در این پژوهش سعی شده است تأثیر تغییر پروفیل قطعه هادی جریان و کانال انتقال هوا بر توزیع فشار و سرعت و همچنین نیروی لیفت وارده بر زیر سازه مشاهده شود. در نهایت مناسب­ترین شکل از لحاظ توزیع فشار و مقدار نیروی لیفت از میان پروفیل­های ارائه شده، پروفیل قطعه با شیب 8 درجه بود که موجب بهبود نتیجه نسبت به پروفیل اولیه شده است. همینطور مشخص شد که  تغییر شکل­های اعمال شده برای پروفیل مقطع کانال، بهبودی در میزان نیروی لیفت هاورکرافت اولیه ایجاد نکرده است.
متن کامل [PDF 2555 kb]   (50 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک عددی
دریافت: ۱۳۹۸/۱/۲۹ | پذیرش: ۱۳۹۸/۹/۱۴

فهرست منابع
1. 1- Molla-Alipour, M., Imani Parsa, S.A. and Rabienataj Darzi A.A., (2017), Numerical investigation of guide blade effect on the pressure distribution and lift force of hovercraft, 1th International Conference on Modern Technologies in Science, Amol, Iran. (In Persian)
2. Saeid, N.H., Yunus, E. and Fei, O.C., (2014), CFD SIMULATION OF AIR FLOW AROUND A HOVERCRAFT, 5th Brunei International Conference on Engineering and Technology. [DOI:10.1049/cp.2014.1071]
3. Kaya, K. and Özcan, O., (2013), A numerical investigation on aerodynamic characteristics of an air-cushion vehicle, Journal of Wind Engineering and Industrial Aerodynamics, Vol. 120, p. 70-80. [DOI:10.1016/j.jweia.2013.06.012]
4. Zare, K., Yarmahmoudi, A. and Zarei, M., (2015), Investigation of the influence of air outlet holes parameters on the shape and intensity of the deformation of the close cushion in hovercrafts, 17th Marine Industry Conference, Kish Island, Iran. (In Persian)
5. Miraki, R., Khalili, A., Rajabi, I. and Azarnia, SH., (2016), Design, construction and setting up the aerostatic tests of hovercraft cushion. 18th Marine Industry Conference, Kish Island, Iran. (In Persian).
6. ZHOU, J., TANG, W. and ZHANG, S., (2009), Sea Keeping Analysis of Air Cushion Vehicle with Different Wave Angles under the Operation Resistance, Journal of Shanghai Jiaotong University (Science), Vol. 14, p. 471-475. [DOI:10.1007/s12204-009-0471-y]
7. Rajabi, I., Behzadi, M.R., Khalili, A. and Miraki Baseri, R., (2016), Aerodynamic simulation and analysis of air cushion vehicle hovering system, 18th Marine Industry Conference, Kish Island, Iran. (In Persian)
8. Hinchey, M.J. and Sullivan, P.A., (1993), On hovercraft overwater heave stability, Journal of Sound and Vibration, Vol. 163, p. 261-273. [DOI:10.1006/jsvi.1993.1163]
9. Kale, A.V., Ghogare, A.J., Yerrawar, R.N. and Biradar, P.B., (2017), Design & Air Flow Simulation of Small Scale Working Model Of Hovercraft, IOSR Journal of Mechanical and Civil Engineering, p. 23-28. [DOI:10.9790/1684-17010022328]
10. Mantle, P.J., (2017), Maximum lift-drag ratio of air cushion craft, The Aeronautical Journal, Vol. 121, p.693-709. [DOI:10.1017/aer.2017.18]

ارسال پیام به نویسنده مسئول


Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.