یکی از اصلیترین منابع تولید نویز وسیلههای دریایی، پروانهها هستند. نویز تولید شده از پروانهها میتواند منجر به شناخته شدن توسط سامانههای آشکارساز شده و تاثیرات منفی بر زیست بومهای دریایی داشته باشد. محققان روشهای مختلفی را به منظور کاهش نویز پروانههای دریایی مورد بررسی قرار دادهاند. اما آنچه در عمل اهمیت پیدا میکند کاهش نویز همزمان با افزایش بازدهی پروانه است که کمتر مورد توجه واقع شده است. در این مقاله ضمن بررسی پارامترهای مختلف هندسی به منظور دستیابی به یک پروانه بهینه کاهش نویز یافته، همزمان به افزایش بازدهی پروانه نیز پرداخته میشود. شبیهسازی عددی با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی با تکیه بر روش حجم محدود و نرمافزار STAR-CCM+ انجام شده است. به منظور اعتبارسنجی شبیهسازی هیدروآکوستیکی و هیدوردینامیکی از یک پروانه متداول که دادههای آن موجود میباشد، استفاده شده است.نتایج در این تحقیق نشان میدهد پروانه اسکیو بالا پس از بهینهسازی انجام شده، در شرایط کارکردی برابر، سبب افزایش بازدهی به میزان 1.95 درصد و همچنین کاهش نویز تولیدی 5.3 دسیبل در فرکانس عبوری پره اول نسبت به پروانه متداول شده است.