پیام خود را بنویسید

  دوره 21، شماره 46 - ( 4-1404 )  

View This Issue in Alternative Language Export Journal XML Articles RSS
چکیده (645 مشاهده) | Abstract   |   متن کامل (PDF) (150 دریافت)   |   نکات برجسته
نکات برجسته مقاله :
  • در این پژوهش، جریان کاویتاسیونی هیدروفویل‌های سری NACA نزدیک سطح آزاد آب در شرایط جریان فوق‌بحرانی، با استفاده از مدل سه‌فازی VOF به‌صورت عددی شبیه‌سازی شده است.
  • تأثیر هندسه هیدروفویل، زاویه حمله، عمق غرق‌شدگی و عدد کاویتاسیون بر دامنه موج سطح آزاد و شکل حباب بخار به‌صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است.
  • نتایج نشان می‌دهد که افزایش ضخامت یا انحنای هیدروفویل باعث افزایش حجم حباب کاویتاسیون و نیروی پسا و در نتیجه کاهش نسبت نیروی برآ به پسا می‌شود.
  • وجود سطح آزاد باعث کاهش طول حباب کاویتاسیون و ضرایب آیرودینامیکی می‌شود و بنابراین نقش تعیین‌کننده‌ای در پیش‌بینی دقیق جریان دارد.
  • کاهش عدد کاویتاسیون منجر به افزایش حجم حباب بخار و کاهش دامنه موج سطح آزاد می‌شود، که این مسئله می‌تواند عملکرد و قابلیت پنهان‌کاری وسایل دریایی پرسرعت را تحت تأثیر قرار دهد.

| فایل صوتی چکیده مقاله [MP3]  (47 دریافت)

چکیده (224 مشاهده) | Abstract   |   متن کامل (PDF) (65 دریافت)   |   چکیده گرافیکی   |   نکات برجسته

نکات برجسته:
  1. بررسی دریامانی یک نوع بدنه شناور سرشی در امواج منظم
  2. افزایش ارتفاع و طول موج موجب افزایش دامنه حرکات و شتاب کوبشی می‌شود
  3. بیشینه شتاب عمودی در بدترین حالت برابر با 2.6 g  ثبت شد که کمتر از حد مجاز 4g  برای شناورهای پرسرعت است
  4. با افزایش ارتفاع موج مشاهده می‌شود که مقادیر متوسط نیروی پسآ، مقادیر متوسط حرکت هیو و پیچ نیز افزایش می یابند.
  5. با افزایش نسبت طول موج به طول بدنه  در فاز جابجایی متوسط نیروی پسآ کاهش یافته است ولی در فاز سرشی متوسط نیروی پسآ افزایش داشته است

| فایل صوتی چکیده مقاله [MP3]  (8 دریافت)

چکیده (150 مشاهده) | Abstract   |   متن کامل (PDF) (43 دریافت)   |   چکیده گرافیکی   |   نکات برجسته

نکات برجسته:
  1. طراحی مدل کارآمد حمل‌ونقل کشتی‌های یک‌سر خالی در بنادر ایران با رویکرد پژوهش آمیخته، شناسایی مؤلفه‌های کلیدی از طریق تحلیل کیفی و اعتبارسنجی کمی.
  2. شناسایی عوامل اثرگذار اصلی شامل قوانین و مقررات، زیرساخت‌های فیزیکی، تشویق و حمایت از صاحبان کالا، تغییر ظرفیت صادرات و واردات، اجرای صحیح روش‌های تخلیه و بارگیری، و شکل تعهدات فروشنده و خریدار.
  3. اهمیت پیش‌بینی دقیق ظرفیت و تقاضای کالا در مسیرهای صادراتی و وارداتی با بهره‌گیری از داده‌های تاریخی، تحلیل‌های اقتصادی و مدل‌های پیش‌بینی، برای جلوگیری از خالی‌بودن مسیر برگشت کشتی‌ها.
  4. کاربرد مدل بهینه‌سازی برای تنظیم پویا و خودکار مسیرها و ظرفیت‌ها متناسب با تغییرات بازار و استفاده از حمل‌ونقل ترکیبی (جاده‌ای و ریلی) جهت افزایش بهره‌وری.
  5. ضرورت هم‌ترازی با استانداردها و کنوانسیون‌های بین‌المللی دریایی به‌منظور افزایش ایمنی، حفاظت محیط‌زیست، تسهیل تجارت دریایی، و کاهش هزینه‌ها در صنعت حمل‌ونقل دریایی ایران

| فایل صوتی چکیده مقاله [MP3]  (3 دریافت)


Export as: HTML | XML | RSS

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.