آدرس ایمیل خود را وارد نمایید
										
										ثبت
 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
								 
							



 
   ،    حسن سیروسی2
،    حسن سیروسی2  
   ،    محمدرضا نگهداری1
،    محمدرضا نگهداری1  
   ،    محمدرضا زارعی1
،    محمدرضا زارعی1  
   
                    | لنج ها شناورهای سنتی هستند که جهت صیادی یا حمل بار در مسیرهای کوتاه و متوسط استفاده می شود و طبق آمارها بیش از 4 هزار فروند از این نوع شناور در بنادر ایران فعالیت میکنند. این شناورها جهت رانش از موتور دیزل و پروانه های گام ثابت استفاده میکنند. طراحی و انتخاب سیستم رانش این شناورها بصورت کاملاً تجربی انجام می شود و در اغلب موارد حتی مقاومت بدنه و نیز فرم بدنه آنها در انتخاب سیستم رانش و پروانه لحاظ نمی شود که باعث میشود سیستم رانش بازدهی مطلوبی نداشته باشد. در این مقاله، در ابتدا مدلسازی عددی مقاومت یک شناور لنج به روش دینامیک سیالات محاسباتی انجام شد. سپس با انجام تست خودرانش به روش عددی، ضرایب هیدرودینامیکی بدنه و پروانه شناور محاسبه گردید. نتایج این تحقیق نشان می دهد ضریب کسر تراست برای شناور لنج 0.291 و ضریب ویک بدنه 0.18 است. تحقیقات بیشتر در مورد هیدرودینامیک این شناور میتواند به انتخاب یک پروانه و سیستم رانش با بازدهی بهتر و مصرف سوخت کمتر کمک کند. | 
| بازنشر اطلاعات | |
|   | این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |