پیام خود را بنویسید
دوره 19، شماره 38 - ( 2-1402 )                   جلد 19 شماره 38 صفحات 61-51 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmoodi H, Seif M S. Numerical investigation of stopping maneuver for two by reversing propeller at different speeds. Marine Engineering 2023; 19 (38) :51-61
URL: http://marine-eng.ir/article-1-997-fa.html
محمودی حمیدرضا، سیف محمد سعید. بررسی عددی مانور توقف به روش معکوس کردن پروانه در سرعت های مختلف. مهندسی دریا. 1402; 19 (38) :51-61

URL: http://marine-eng.ir/article-1-997-fa.html


1- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (91 مشاهده)
قابلیت مانور یک جنبه مهم در طراحی شناورها است. با توسعه و بهره­برداری از منابع اقیانوس ها حمل و نقل دریایی در حال افزایش است. قابلیت توقف تاثیر زیادی روی ایمنی مانور کشتی برای کشتی­های بزرگ دارد. بنابراین، مطالعه رفتار کشتی در حین مانور توقف برای اطمینان از ایمنی ناوبری ضروری است. در این مطالعه، مانور توقف به صورت مستقیم و با تداخل بین بدنه و پروانه کشتی، معادلات متوسط زمانی ناویر استوکس و نرم­افزار تجاری Star-CCM+ مورد بررسی قرار گرفته­است. شناور شناخته شده KVLCC2 به منظور مطالعه بر روی پارامترهای مانور توقف انتخاب شده­است. برای رسیدن کشتی به سرعت طراحی تست خودرانش با استفاده از یک کنترلر انتگرالی انجام شده­است. تایید و اعتبارسنجی نتایج مطابق با توصیه­های ITTC مورد مطالعه قرار گرفته­است. از مقایسه نتایج به دست آمده در تست خودرانش و همچنین مانور توقف با برخی از داده­های آزمایشگاهی موجود دقت قابل­قبولی به دست آمد و جزییات پارامترهای جریان، شامل توزیع فشار و الگوی ویک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
متن کامل [PDF 1787 kb]   (35 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1401/6/15 | پذیرش: 1401/12/16

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.