پیام خود را بنویسید
دوره 18، شماره 37 - ( 12-1401 )                   جلد 18 شماره 37 صفحات 69-57 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ameri M J, Ahmadi Danesh H, najafi A, Kazemi H. Experimental Study of Geometric Parameters of transverse Steps on High Speed vessels drag at different deadrise angle of the vessels body. Marine Engineering 2023; 18 (37) :57-69
URL: http://marine-eng.ir/article-1-994-fa.html
عامری محمد جواد، احمدی دانش حسین، نجفی امین، کاظمی حمید. بررسی تجربی تاثیر پارامترهای هندسی پله‌های عرضی بر درگ شناور تندروی تک بدنه در زوایای جانبی مختلف بدنه شناور. مهندسی دریا. 1401; 18 (37) :57-69

URL: http://marine-eng.ir/article-1-994-fa.html


1- دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3- استادیار، گروه مهندسی دریا، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)
4- استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع
چکیده:   (616 مشاهده)
با بررسی پژوهش­های انجام شده در زمینه شناورهای تندرو، تحقیقات محدودی در راستای بررسی رفتار و سایر پارامترهای هیدوردینامیکی شناورهای پله­دار انجام گرفته است. با توجه به این نکته که این نوع از شناورها نسبت به شناورهای تندروی مشابه می­توانند عملکرد هیدرودینامیکی مناسبتری داشته باشند، تحقیق و مطالعه در این راستا جزو نیازها و اولویت طراحان می­باشد. براساس این هدف در این پژوهش به بررسی تاثیر المان هیدرودینامیکی پله­ی عرضی بر درگ شناور تندروی تک بدنه پرداخته شده است. از آنجا که در این تحقیق به دنبال ارائه نتایج کلی بوده لذا تحقیقات تجربی انجام شده در این پژوهش بر روی مدل فریدزما در آزمایشگاه دریایی شهدای خلیج فارس، در سه زاویه جانبی مختلف در سرعت­ها و پارامترهای مختلف هندسی پله (شامل ارتفاع­ها و مکان­های مختلف پله)، انجام گرفته و در خروجی بخش تجربی تحقیق؛ مکان و ارتفاع بهینه پله در زوایای جانبی مختلف بررسی شده است. از دیگر دستاوردهای خروجی این تحقیق می­توان به روند ساخت مدل جدیدی از شناور که هم­زمان می­تواند ترکیبی از چند مدل باشد اشاره کرد.
متن کامل [PDF 930 kb]   (170 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1401/6/4 | پذیرش: 1401/10/12

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.