پیش بینی مسیر کشتی در طی حرکت مانور بسیار مهم است. در این مطالعه، مانور شتابگیری برای یک کشتی دو پروانه با استفاده از محیط دینامیک سیالات محاسباتی و حلگر ناپایدار متوسط زمانی ناویر استوکس به صورت مستقیم بررسی شده است. برای این هدف شبیه سازی های خودرانش و شتابگیری با تداخل بین بدنه و پروانه برای شناور شناخته شده ONRT مورد بررسی قرار گرفت. تمام شبیهسازیها با استفاده از نرم افزار Star-CCM+ در دو عدد فرود یعنی (0.2 و 0.3) انجام شد. حرکت چرخشی پروانه با استفاده از تکنیک مش لغزشی شبیه سازی شد. علاوه بر این، تایید و اعتبارسنجی عددی بر اساس توصیه های پیشنهادی ITTC انجام می شود. اعتبارسنجی نتایج تست خودرانش با داده های آزمایشگاهی موجود، تطابق بسیار خوبی را بین آنها نشان می دهد. همچنین، تغییرات الگوی موج، میدان جریان ویک در طی مانور شتابگیری مورد بررسی قرار گرفت.
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشي |
موضوع مقاله:
هیدرودینامیک کشتی دریافت: 1400/11/1 | پذیرش: 1401/12/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول