پیام خود را بنویسید
دوره 19، شماره 38 - ( 2-1402 )                   جلد 19 شماره 38 صفحات 15-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmoodi H, Seif M S. Numerical simulation of hull and propeller interaction in acceleration maneuver. Marine Engineering 2023; 19 (38) :1-15
URL: http://marine-eng.ir/article-1-948-fa.html
محمودی حمیدرضا، سیف محمد سعید. شبیه سازی عددی اثرات متقابل بدنه و پروانه در مانور شتابگیری. مهندسی دریا. 1402; 19 (38) :1-15

URL: http://marine-eng.ir/article-1-948-fa.html


1- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (121 مشاهده)
پیش ­بینی مسیر کشتی در طی حرکت مانور بسیار مهم است. در این مطالعه، مانور شتابگیری برای یک کشتی دو پروانه با استفاده از محیط دینامیک سیالات محاسباتی و حلگر ناپایدار متوسط زمانی ناویر استوکس به صورت مستقیم بررسی شده است. برای این هدف شبیه­ سازی­ های خودرانش و شتابگیری با تداخل بین بدنه و پروانه برای شناور شناخته­ شده ONRT مورد بررسی قرار گرفت. تمام شبیه­سازی­ها با استفاده از نرم ­افزار Star-CCM+  در دو عدد فرود یعنی (0.2 و 0.3) انجام شد. حرکت چرخشی پروانه با استفاده از تکنیک مش لغزشی شبیه­ سازی شد. علاوه بر این، تایید و اعتبارسنجی عددی بر اساس توصیه­ های پیشنهادی ITTC انجام می­ شود. اعتبارسنجی نتایج تست خودرانش با داده­ های آزمایشگاهی موجود، تطابق بسیار خوبی را بین آن­ها نشان می­ دهد. همچنین، تغییرات الگوی موج، میدان جریان ویک در طی مانور شتابگیری مورد بررسی قرار گرفت.
متن کامل [PDF 2392 kb]   (45 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1400/11/1 | پذیرش: 1401/12/16

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.