در طراحی برای ساخت، لازمست عملکرد و روش ساخت در نظر گرفته شود و امکان صرفه جویی در هزینههای ساخت در مرحله طراحی وجود دارد. مرور تاریخچه طراحی بدنه کشتیهایی که هزینه ساخت کمتری داشته اند، اصول این روشها و مشکلات آن را نمایان میسازد. روشهای مدرن طراحی برای ساخت مزیتهای هیدرودینامیکی را در کنار هزینه ساخت کمتر در نظر میگیرند. کمّی سازی نتیجه تغییرات طراحی قسمتهای مختلف که در روشهای مدرن مورد نیاز است، تنها با بکارگیری شیوه پائین به بالا (Bottom-up) که در مقاله حاضر تشریح شده امکانپذیر است. این شیوه نیازمند آمار و اطلاعات کافی از عملیات ساخت و ثبت آنها در هر کشتی سازی مد نظر می باشد ولی راهنمایی های کلی ارائه شده میتواند به صورت عمومی مورد استفاده قرار گیرد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |