دوره 15، شماره 29 - ( 2-1398 )                   جلد 15 شماره 29 صفحات 113-121 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zamani Mofrad P, Kazemi S. Hydrodynamic Frequency Analysis of a Uniformly Moored SPM in Persian Gulf Environment Using Numerical Method. Journal Of Marine Engineering. 2019; 15 (29) :113-121
URL: http://marine-eng.ir/article-1-697-fa.html
زمانی مفرد پرستو، کاظمی سعید. تحلیل هیدرودینامیکی و فرکانسی SPM با مهاربندی متقارن به روش عددی در شرایط محیطی خلیج فارس. مهندسی دریا. 1398; 15 (29) :113-121

URL: http://marine-eng.ir/article-1-697-fa.html


دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده:   (627 مشاهده)
Single Point Mooring ها یا به اختصار SPM، سازه های شناوری هستند که عموماً در آب های عمیق مورد استفاده قرار گرفته و وظیفه مهاربندی شناورها و انتقال تولیدات نفتی و گازی را به وسیله خط لوله از ساحل به نفتکش ها و از نفتکش ها به ساحل را به عهده دارند. یکی از مهم ترین اجزای آن سیستم مهاربندی می باشد که علاوه بر لزوم تحمل بارهای محیطی وارد بر ترمینال شناور باید بارهای وارده بر تانکر که توسط دو طناب قطور به SPM متصل شده است را نیز تحمل کند. از آنجاییکه سیستم مهاربندی مناسب نقش مؤثری در افزایش کارایی SPM در شرایط محیطی متفاوت و طول عمر آن را دارد، باید مورد توجه بسیار قرار گیرد. در این مقاله، SPM چهار مهاره در نرم افزار انسیس اکوا مدل-سازی شده و نیروهای وارد بر SPM توسط تئوری تفرق و به روش المان مرزی و خطوط مهار آن با استفاده از معادلات موریسون محاسبه شده است.
متن کامل [PDF 1101 kb]   (337 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: سازه های فراساحلی
دریافت: ۱۳۹۷/۸/۱۲ | پذیرش: ۱۳۹۸/۴/۴

فهرست منابع
1. Faltinsen, O.M., (1998), Sea Loads on Ships and Offshore Structures, Cambridge University Press, ISBN 0521458706.
2. Jain, R. K., (1980), A Simple Method of Calculating the Equivalent Stiffnesses in Mooring Cables, Applied Ocean Research 2. [DOI:10.1016/0141-1187(80)90006-1]
3. Russell, J.Smith, Cloin, J.MacFarlaine, (2001), Statics of a three Component Mooring Line, Ocean Engineering 28. [DOI:10.1016/S0029-8018(00)00058-5]
4. Mazaheri S. & Incesik A., (2004), Predicting the Maximum Mooring Force of a Moored Floating Offshore Structure, 〖23〗^rd International Conference on Offshore Mechanics and Arctic Engineering OMAE 2004-51245, Vancouver, British Columbia, Canada. [DOI:10.1115/OMAE2004-51245]
5. Davies P., Baron P., Salomon K., Bideaud C., Labbe J.p., Toumit S., Francois M., Grosjean F., Bunsell T. & Moysan A.G., (2008), Influence of Fiber Stiffness on Deepwater Mooring Line Response, 〖27〗^th International Conference on Offshore Mechanics and Arctic Engineering, OMAE 2008-57147, Estoril, Portugal. [DOI:10.1115/OMAE2008-57147]
6. Stansberg C.T., (2008), Current Effects on a Moored Floating Platform in a Sea State, 〖27〗^th International Conference on Offshore Mechanics and Artic Engineering, OMAE 2008-57621, Estoril, Portugal. [DOI:10.1115/OMAE2008-57621]
7. Waals O.J., (2009), The Effect of Wave Directionality on Low Frequency motions and mooring Forces, 〖28〗^th International Conference on Offshore Mechanics and Arctic Engineering, OMAE 2009-79412, Honolulu, Hawaii, USA. [DOI:10.1115/OMAE2009-79412]
8. Lassen T., Storvoll E. & Bech A., (2009), Fatigue Life Prediction Of Mooring Chains Subjected to Tension and Out of Plane Bending, 〖28〗^th International Conference on Offshore Mechanics and Arctic Engineering, OMAE 2009-79253, Honolulu, Hawaii, USA. [DOI:10.1115/OMAE2009-79253]
9. Su-xia Z., You-gang T. & Hai-xiao L., (2009), Study on Snap Tension in Mooring Lines on Deep Water Platform, 〖28〗^th International Conference on Offshore Mechanics and Arctic Engineering, OMAE 2009-79881, Honolulu, Hawaii, USA.
10. Zhu, h. and Ou, Jinping., (2011), Dynamic Performance of a Semi-Submersible platform subject to wind and waves, Journal of Ocean univ, China, Vol.10, NO.2, P.127-134. [DOI:10.1007/s11802-011-1755-z]
11. Sabziyan H., Ghassemi H, Azarsina F., & Kazemi S., (2014), Effect of Mooring Lines pattern in a Semi-Submersible Platform at Surge and Sway Movements, Journal of Ocean Research, Vol.2, No.1, PP.17-22, Tehran, Iran.
12. Panahi R & Yazdan dust M., (2015), Fatigue analysis of SPM mooring due to length of mooring line and direction of wave incident, Tehran, Iran.

ارسال پیام به نویسنده مسئول


Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.