Esmailian E, Farzanegan B, Malekizadeh H, Ghassemi H, Fadavi Ardestani M, Menhaj M B. Control System Design for a Surface Effect Ship by Linear-Quadratic Regulator Method . Marine Engineering 2017; 13 (25) :47-56
URL:
http://marine-eng.ir/article-1-530-fa.html
اسماعیلیان احسان، فرزانگان بهزاد، ملکی زاده حمید، قاسمی حسن، فدوی منوچهر، منهاج محمدباقر. طراحی سیستم کنترل برای میرایی حرکت هیو شناور اثرسطحی با استفاده از روش رگولاتور مربعی خطی. مهندسی دریا. 1396; 13 (25) :47-56
URL: http://marine-eng.ir/article-1-530-fa.html
1- کارشناس ارشد، دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2- دکتری، دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر
3- دکتری، مهندسی برق، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
4- استاد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
5- استادیار، دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر
6- استاد، دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده: (5346 مشاهده)
در این مقاله، هدف کاهش حرکت بین شناور اثرسطحی و توربین باد برای انتقال ایمن تجهیزات و اشخاص از شناور به توربین باد می¬باشد. شناورهایی با این کاربرد نقش مهمی در بهرهبرداری و نگهداری توربینهای باد دارند. برای این منظور، سیستم کنترل رگولاتور مربعی خطی برای میرایی حرکت هیو شناور اثرسطحی طراحی شده است. برای بررسی قابلیت سیستم کنترل طراحیشده، نتایج برای سه وضعیت دریایی شامل امواج منظم با فرکانس بالا، امواج منظم با دامنه بزرگ و موج نامنظم ارزیابی شده است. در تمامی شرایط دریایی ارزیابیشده، سیستم کنترل کنترل رگولاتور مربعی خطی قادر به میرایی بیش از 95 درصد حرکت هیو بود. در هریک از شرایط نتایج با سیستم کنترل تناسبی-انتگرالی-مشتق گیر مقایسه شد. همچنین، بهمنظور اعتبارسنجی، نتایج با روش کنترلی تناسبی-مشتق گیر مقایسه شد. نتایج نشان داد که روش کنترلی رگولاتور مربعی خطی یک روش کارآمد برای کنترل حرکت هیو است و نسبت به روش کنترلی تناسبی-مشتق گیر ، دارای زمان نشست کمتر و درصد میرایی بیشتری می¬باشد.
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشي |
موضوع مقاله:
هیدرودینامیک کشتی دریافت: 1395/6/7 | پذیرش: 1395/12/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول