پیام خود را بنویسید
دوره 12، شماره 23 - ( 6-1395 )                   جلد 12 شماره 23 صفحات 92-81 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadzadehtalatapeh M, Mousavi M. Numerical Simulation of Foulings on the Marine Vessels Body and Application of Newly Recommended Techniques to Reduce the Resulting Drag Force. Marine Engineering 2016; 12 (23) :81-92
URL: http://marine-eng.ir/article-1-454-fa.html
احمدزاده طلاتپه محمد، موسوی مجید. شبیه سازی عددی خزه های دریایی چسبیده به بدنه شناورها و بکارگیری روشهای کاربردی و نوین به منظور کاهش نیروی درگ ناشی از آنها. مهندسی دریا. 1395; 12 (23) :81-92

URL: http://marine-eng.ir/article-1-454-fa.html


1- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
چکیده:   (5705 مشاهده)

در این تحقیق به بررسی اثر خزه­های دریایی (فولینگ) بر روی سطوح شناورها، به روش­ دینامیک سیالات محاسباتی پرداخته شده است. به این منظور مدل آشفتگی مناسب انتخاب و شبیه‌سازی و معتبرسازی انجام گردید. مدلسازیهای عددی اثرات چسبیدن خزه ها در درجه‌های متفاوت نشان دادند که وجود یک لایه بسیار نازک از لجن و گل­و­لای موجب افزایش 58/4 درصدی نیروی درگ می­شود. حال آنکه با افزایش مقدار و شدت خزه­گرفتگی بدنه شناورها، نیروی مقاومت کل تا 40 درصد افزایش می­یابد. در این مطالعه تعدادی از پوشش های نوین ضد خزه که برای جلوگیری از رشد فولینگ­ها و به منظور کاهش نیروی درگ مورد استفاده قرار می گیرند مورد ارزیابی و مدلسازی قرار گرفته است. نتایج شبیه­سازی نشان می­دهد که با بکار بردن این پوششها نیروی درگ ناشی از فولینگ­ها تا 37 درصد کاهش می یابد. به علاوه استفاده از الگوی موج در سطح آزاد و همچنین نمودارهای توزیع تنش برشی، فشار، شدت توربولانسی و غیره در اطراف شناور در حالت­های متفاوت نیز مطالعه و مورد مقایسه قرار گرفته اند.

متن کامل [PDF 1677 kb]   (2346 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1394/10/8 | پذیرش: 1395/8/9

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.