دوره 4، شماره 7 - ( 3-1387 )                   جلد 4 شماره 7 صفحات 1-13 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hadipour Goudarzi R, Rahbar Ranji A. **Case Study of Different Calculation Method for Hot Spot Stresses at Ship Structural Detail. Journal Of Marine Engineering. 2008; 4 (7) :1-13
URL: http://marine-eng.ir/article-1-42-fa.html
هادی پور گودرزی روح‌ا...، رهبر رنجی احمد. مقایسه موردی روش‌های مختلف تعیین تنش هات‌اسپات‌ در جزئیات سازه کشتی. مهندسی دریا. 1387; 4 (7) :1-13

URL: http://marine-eng.ir/article-1-42-fa.html


استادیار دانشکده مهندسی کشتی‌سازی و صنایع دریایی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده:   (10300 مشاهده)

کنترل خستگی و تعیین عمر مفید در سازه‌هایی نظیر کشتی و سکوهای دریایی که تحت اثر بارهای نوسانی قرار دارند، یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی سازه محسوب می‌شود. شکست خستگی بصورت ترک در محل جزئیات شروع شده و در سازه گسترش می‌یابد. در سازه‌های فلزی این ترک‌ها در محل جوش شروع می‌شود. اکثر روش‌های بکار رفته برای بررسی عمر خستگی در اتصالات جوش، بر اساس مقادیر تنش در نقاط بحرانی - که هات‌اسپات نامیده می‌شوند – می‌باشند. کاربردی‌ترین روش تعیین تنش هات‌اسپات، استفاده از روش تحلیل اجزاء محدود به همراه استفاده از تعدادی روابط تجربی می‌باشد. این روابط تجربی، اغلب بر اساس خطی‌سازی تنش در جهت ضخامت یا برون‌یابی تنش در سطح می‌باشند. در این مقاله، تنش هات‌اسپات در یکی از جزئیات رایج در ساختمان کشتی با روش اجزاء محدود و با استفاده از روابط مختلف محاسبه و نتایج با مقادیر بدست آمده از آزمایش تجربی مقایسه شده است. میزان دقت و حساسیت نتایج نسبت به فرضیات مدل‌سازی بررسی گردیده و بهترین رابطه تعیین تنش هات‌اسپات - با توجه به دقت مورد نیاز، زمان و هزینه- پیشنهاد شده‌است.

 

     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: Ship Structure
دریافت: ۱۳۸۹/۴/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۷

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی-پژوهشی مهندسی دریا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal Of Marine Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb