دوره 3، شماره 5 - ( 12-1385 )                   جلد 3 شماره 5 صفحات 81-95 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tabeshpour M R, Golafshani A A, Seif M S. EFFICIENT NUMERICAL DYNAMIC ANALYSIS OF TENSION LEG PLATFORMS UNDER SEA WAVE LOADS. Journal Of Marine Engineering. 2007; 3 (5) :81-95
URL: http://marine-eng.ir/article-1-35-fa.html
تابش ور محمدرضا، گلشنی علی اکبر، سیف محمدسعید. روش عددی کارآمد در تحلیل دینامیکی سکوی پایه کششی تحت بار موج دریا. مهندسی دریا. 1385; 3 (5) :81-95

URL: http://marine-eng.ir/article-1-35-fa.html


دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (17277 مشاهده)

هرچند به منظور بررسی پاسخ سیستم­های دینامیکی تحت بار موج تصادفی دریا، می­توان از روشهای عددی نظیر روش بتا- نیومارک استفاده نمود، ولی به علت ضرورت انجام تحلیل­ سیستم­ سازه دریایی برای دوره­های طولانی زمان، به منظور مطالعات خستگی، استفاده از روشهای ساده پایدار برای تحلیل عددی، دارای اهمیت خاصی می­باشد. روش اصلاح شده اولر (MEM) یک فرایند عددی ساده است که می توان آن را به طور کارآمدی برای تحلیل­های دینامیکی سازه­ها در حوزه زمان مورد استفاده قرار داد. همچنین این روش برای تحلیل دینامیکی سیستم­هایی که دارای پارامترهای وابسته به زمان هستند، بسیار کارا می­باشد. یک نکته مهم در این خصوص عبارتست از بررسی همگرای و پایداری روش برای سیستم­های دینامیکی شدیداً غیر خطی دارای فرکانس­های بالا که مقادیر اولیه و یا گام زمانی بزرگی برای حل معادلات دیفرانسیل آنها در نظر گرفته شود. در این مقاله پایداری روش اصلاح شده اولر برای حل معادله دیفرانسیل حرکت سیستم دینامیکی غیر خطی سکوی پایه کششی (TLP) تحت بار تصادفی دریا ارائه شده است. نکته کلیدی در خصوص پایداری روش MEM برای حل مسأله مورد نظر این است که بیشینه فرکانس سیستم به حد بالای 5/0 هرتز محدود است. معیار پایداری و همگرایی روش مورد نظر و گام زمانی بحرانی در قالب مثال عددی مورد بررسی قرار می­گیرد.

 

واژه‌های کلیدی: سکوی پایه کششی، موج دریا، غیر خطی
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: Offshore Structure
دریافت: ۱۳۸۹/۴/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۷

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی-پژوهشی مهندسی دریا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal Of Marine Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb