پیام خود را بنویسید
دوره 3، شماره 5 - ( 12-1385 )                   جلد 3 شماره 5 صفحات 69-80 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khosravi M R, Nikseresht A H, Alishahi M M. **Prediction Of Slamming Force On Flying-Boat. marine-engineering. 2007; 3 (5) :69-80
URL: http://marine-eng.ir/article-1-34-fa.html
خسروی محمد، نیک سرشت امیرحسین، علیشاهی محمدمهدی. بررسی پدیده اسلمینگ در قایق پرنده. مهندسی دریا. 1385; 3 (5) :69-80

URL: http://marine-eng.ir/article-1-34-fa.html


دانشگاه صنعتی شیراز
چکیده:   (13947 مشاهده)

بررسی نیروهای هیدرودینامیکی ایجاد شده در اثر برخورد اجسام به سطح آب در طراحی سازه از اهمیت خاصی برخوردار است. نیروی برخورد با آب در شناورهای تندرو و ضربه امواج به سکوها از نمونه های متداول این پدیده هستند. بررسی پدیده فوق با استفاده از روشهای تحلیلی به علت پیچیدگی فراوان آن عملاً امکان پذیر نیست. همچنین ساخت مدل و انجام آزمایش به زمان و هزینه زیادی نیاز دارد. در این مقاله ابتدا با در نظر گرفتن سرعت ثابت جهت مقایسه با نتایج موجود برای یک استوانه و یک گوشه[1] اثر ضربه هیدرودینامیکی بوسیله اجرای یک کد حل میدان جریان بررسی و نیروی ناشی از آن محاسبه گردیده است. سپس با استفاده از یک زیر برنامه و روش تکرار، توزیع سرعت واقعی حین برخورد برای مقطع زیر بدنه یک  قایق پرنده که مشابه یک گوشه می‌باشد بدست آمده، و اثر کاهش سرعت برخورد عملاًٌ در نظر گرفته شده است. مقایسه نتایج این روش با نتایج آزمایشگاهی، دقت بالا و مفید بودن این روش را در حل این گونه مسائل مورد تأیید قرار داده است. برای حل میدان جریان حول هر جسم اثرات لزجت، آشفتگی سیال، نیروی جاذبه، کشش سطحی و جریان هوای اطراف آب نیز در نظر گرفته شده است.

 

[1] -Wedge

     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: ۱۳۸۹/۴/۲۶ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۷

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.