پیام خود را بنویسید
دوره 9، شماره 18 - ( 12-1392 )                   جلد 9 شماره 18 صفحات 34-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seif M S, Tabeshpour M R. Investigation of tendons and TLP behavior in damaged condition. Marine Engineering 2014; 9 (18) :23-34
URL: http://marine-eng.ir/article-1-281-fa.html
سیف محمد سعید، تابش پور محمدرضا. بررسی رفتار تاندون ها و سکوی پایه کششی در حالت صدمه دیده. مهندسی دریا. 1392; 9 (18) :23-34

URL: http://marine-eng.ir/article-1-281-fa.html


1- قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرکهای دریایی، دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (11949 مشاهده)
ر این مقاله به آنالیز هیدرودینامیکی سکوی ISSC TLP در حالت صدمه دیده ناشی از انقطاع یک تاندون پرداخته شده است. هدف از این مهم، پرداختن به رفتار سکو در حین قطع یک تاندون ناشی از شرایط نامناسب دریایی می باشد. در بخش اول این مقاله به مدل سازی سکو و شرایط محیطی پرداخته شده و با قطع یک تاندون، اثرات گذرا روی تاندون های دیگر ارزیابی شده و نتایج نیروهای پایدار نیز با نتایج تحلیلی صحت سنجی شده است. در ادامه نیز، تاریخچه زمانی 6 درجه آزادی، شتاب سرج و هیو و تغییرات نیروی تاندون ها، در امواج با پریود و ارتفاع مشخص استخراج شده است. به منظور انجام آنالیز هیدرودینامیکی این سازه شناور، از یک نرم افزار المان مرزی چند منظوره استفاده گردید. نتایج نشان می دهد مدل سازی بنحو مناسب صورت پذیرفته و تعیین الگوی رفتار سکو در حالت صدمه‌دیده در امواج منظم امکان پذیر می باشد.
متن کامل [PDF 2305 kb]   (2943 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدروديناميك سازه های ساحلی و فراساحلی
دریافت: 1392/9/28 | پذیرش: 1392/12/20

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.