دوره 3، شماره 4 - ( 6-1385 )                   جلد 3 شماره 4 صفحات 48-60 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mazaheri S. THE USAGE OF ARTIFICIAL NEURAL NETWORKS IN HYDRODYNAMIC ANALYSIS OF FLOATING OFFSHORE PLATFORMS. Journal Of Marine Engineering. 2006; 3 (4) :48-60
URL: http://marine-eng.ir/article-1-28-fa.html
مظاهری سعید. استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی در تحلیل هیدرودینامیکی سکوهای شناور . مهندسی دریا. 1385; 3 (4) :48-60

URL: http://marine-eng.ir/article-1-28-fa.html


بخش حمل و نقل و تکنولوژی دریایی پژوهشکده حمل و نقل
چکیده:   (28146 مشاهده)

سازه های دریایی شناور بالاخص سیستم‌های شناور تولید، ذخیره و انتقال (FPSOs) نفت هنوز مورد استفاده وسیعی در مخازن کوچک و بزرگ نفت و گاز در آب عمیق بشمار می‌آیند. برای پیش‌بینی پاسخ‌های این سازه شناور تحت اثر بارهای محیطی وارده در طول عمر بهره‌برداری از روش طراحی مبتنی بر پاسخ (Response-Based) بطور اغلب استفاده می گردد. گرچه این روش هنوز مراحل اولیه تکامل را می‌گذراند. بدست آوردن پاسخ‌های سازه شناور تحت تأثیر بارهای هیدرودینامیکی ناشی از شرایط محیطی دراز مدت دریا از ملزومات بکارگیری صحیح این روش محسوب می‌گردد. اگرچه اغلب اجرای یک شبیه‌سازی کامل برای هر 3 ساعت زمان از اطلاعاتی محیطی در نظر گرفته شده عملی نمی‌باشد. بنابراین تکنیک شبکه‌های عصبی مصنوعی برای پیش‌بینی پاسخ‌های سکوی شناور FPSO تحت تأثیر بارهای تصادفی باد، موج و جریان توسعه داده شده است.

مقایسه نتایج بدست آمده از اعمال این روش (شبکه‌های عصبی مصنوعی) بر روی سکوهای FPSO  با تناژ 000/200 تن    (DWT) با روش مدل ریاضی متداول نشان می‌دهد که این روش قادر به پیش‌بینی پاسخ‌های شناور تحت بارهای تصادفی بطور موفقیت آمیز می‌باشد.

 

     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: Offshore Structure
دریافت: ۱۳۸۹/۴/۲۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۷

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی-پژوهشی مهندسی دریا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Journal Of Marine Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb