پیام خود را بنویسید
دوره 19، شماره 38 - ( 2-1402 )                   جلد 19 شماره 38 صفحات 61-51 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmoodi H, Seif M S. Numerical investigation of stopping maneuver for two by reversing propeller at different speeds. Marine Engineering 2023; 19 (38) :51-61
URL: http://marine-eng.ir/article-1-997-fa.html
محمودی حمیدرضا، سیف محمد سعید. بررسی عددی مانور توقف به روش معکوس کردن پروانه در سرعت های مختلف. مهندسی دریا. 1402; 19 (38) :51-61

URL: http://marine-eng.ir/article-1-997-fa.html


1- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (555 مشاهده)
قابلیت مانور یک جنبه مهم در طراحی شناورها است. با توسعه و بهره­برداری از منابع اقیانوس ها حمل و نقل دریایی در حال افزایش است. قابلیت توقف تاثیر زیادی روی ایمنی مانور کشتی برای کشتی­های بزرگ دارد. بنابراین، مطالعه رفتار کشتی در حین مانور توقف برای اطمینان از ایمنی ناوبری ضروری است. در این مطالعه، مانور توقف به صورت مستقیم و با تداخل بین بدنه و پروانه کشتی، معادلات متوسط زمانی ناویر استوکس و نرم­افزار تجاری Star-CCM+ مورد بررسی قرار گرفته­است. شناور شناخته شده KVLCC2 به منظور مطالعه بر روی پارامترهای مانور توقف انتخاب شده­است. برای رسیدن کشتی به سرعت طراحی تست خودرانش با استفاده از یک کنترلر انتگرالی انجام شده­است. تایید و اعتبارسنجی نتایج مطابق با توصیه­های ITTC مورد مطالعه قرار گرفته­است. از مقایسه نتایج به دست آمده در تست خودرانش و همچنین مانور توقف با برخی از داده­های آزمایشگاهی موجود دقت قابل­قبولی به دست آمد و جزییات پارامترهای جریان، شامل توزیع فشار و الگوی ویک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
متن کامل [PDF 1787 kb]   (210 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1401/6/15 | پذیرش: 1401/12/16

فهرست منابع
1. [1]. International Maritime Organization (IMO), Resolution Standards for Ship Maneuverability, IMO, London, 2002 MSC.137 (76).
2. [2]. International Maritime Organization (IMO), Explanatory Notes to the Standards for Ship Maneuverability, IMO, London, 2002 MSC/ Circ 1053.
3. [3]. Chislett, M.S., Smitt, L.W., 1972. A brief description of the Hya large amplitude Pmm system. J. Mech. Eng. Sci. 14, 80-84. https://doi.org/10.1243/JMES_JOUR_1972_014_067_02 [DOI:1243/10 /JMES_JOUR_1972_ 014_067_02.]
4. [4]. American Bureau of Shipping (ABS)GUIDE FOR VESSEL MANEUVERABILITY, 2006.
5. [5]. Park JY, Oh P, Kim T, Lee JH, Study on Stopping Ability of a Ship Equipped with Azimuth Propeller, Journal of Ocean Engineering and Technology 34(1), 13-18 February, 2020. [DOI:10.26748/KSOE.2019.106]
6. [6]. Wang J, Wan D, CFD study of ship stopping maneuver by overset grid technique, Ocean Engineering 197 (2020) 106895. [DOI:10.1016/j.oceaneng.2019.106895]
7. [7]. Duman S, Bal S, Prediction of the acceleration and stopping manoeuvres of a bare hull surface combatant by closed-form solutions and CFD, Ocean Engineering 235 (2021) 109428. [DOI:10.1016/j.oceaneng.2021.109428]
8. [8]. Ueno M, Suzuki R, Tsukada, Estimation of stopping ability of full-scale ship using free-running model, Ocean Engineering 130 (2017) 260-273. [DOI:10.1016/j.oceaneng.2016.12.001]
9. [9]. Zheng J, Meng F, Li Y, Design and experimental testing of a free running ship motion control platform, IEEE access (2018). [DOI:10.1109/ACCESS.2017.2778180]
10. [10].Simman,2020http://www.simman2019.kr/contents.
11. [11]. Ferziger J, Perić M, Street R, 2020. Computational Methods for Fluid Dynamics. 10.1007/978-3-319-99693-6. [DOI:10.1007/978-3-319-99693-6] [PMID] []
12. [12]. ITTC Recommended Procedures and Guidelines, 2014. Practical guidelines for ship CFD applications. 7.5-03 -02-03.
13. [13]. CD-Adapco,2019. User guide STAR-CCM Version 04/14.
14. [14]. Mahmoodi H, Hajivand A. Numerical trim and draft optimization of a twin-screw modern surface combatant with inverted bow. Applied Ocean Research. 2022 Jun 1; 123:103186. [DOI:10.1016/j.apor.2022.103186]
15. [15]. Stern F, Wilson RV, Coleman HW, Paterson EG, Comprehensive approach to verification and validation of CFD simulations - Part 1: methodology and procedures, J. Fluid Eng. 23 (4) (2001) 793-802. [DOI:10.1115/1.1412235]
16. [16]. ITTC Recommended Procedures and Guidelines, 2017. Uncertainty analysis in CFD verification and validation methodology and procedures. 5/7 -03-01-01.
17. [17]. Kim WJ, Van SH, Kim DH. Measurement of flows around modern commercial ship models. Experiments in fluids. 2001 Nov;31(5):567-78. [DOI:10.1007/s003480100332]
18. [18]. ITTC Recommended Procedures and Guidelines, 2017. Practical guidelines for ship self-propulsion CFD. 5/7 -03-03-01.

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.