پیام خود را بنویسید
دوره 17، شماره 34 - ( 10-1400 )                   جلد 17 شماره 34 صفحات 132-123 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Aliakbari T, Adjami M, Moonesun M. Evaluation of the Fishing Net Stabilizing Method on a Planning Craft in Regular Waves by Experimental Method. Marine Engineering 2021; 17 (34) :123-132
URL: http://marine-eng.ir/article-1-937-fa.html
علی اکبری تقی، عجمی مهدی، مونسان محمد. بررسی المان پایدارساز تور ماهیگیری بر رفتار پیچ شناور پروازی در امواج منظم. مهندسی دریا. 1400; 17 (34) :123-132

URL: http://marine-eng.ir/article-1-937-fa.html


1- دانشگاه صنعتی شاهرود
چکیده:   (1890 مشاهده)
این مقاله به ارائه یک روش جدید ابداعی برای کاهش غلتش و پایدارساز کشتی‌ها با استفاده از تورهای ماهیگیری معمولی می‌پردازد. بررسی و کنترل رفتار شناور در امواج، از دغدغه‌های اصلی طراحان کشتی بوده است. روشهای مختلفی برای پایدارسازی کشتی در امواج استفاده شده است مانند مخازن ضدغلتش، ژیرو استبلایزر و بالکهای ضدغلتش که هریک مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این مقاله، بررسی المان تور جهت کاهش دامنه رفتار در امواج و در حالت ایستایی به روش آزمایشات مدل فیزیکی شناور انجام شده است. آزمایشات مدل در حوضچه کشش آزمایشگاه ملی دریایی شهدای خلیج فارس با استفاده از دو نمونه تور با مش مختلف جهت مقایسه رفتار تور، انجام شده است. ایده استفاده از المان تور جهت کاهش دامنه حرکات در امواج، برای اولین بار در این تحقیق ارائه شده و مشابه داخلی و خارجی ندارد. یافته های حاصل از این تحقیق برای شناور پروازی نشان از کاهش دامنه حرکات تا 20 درصد در امواج منظم دارد. طول مدل درنظرگرفته شده برابر با 2.5 متر بوده و ملزومات روش انجام آزمایشات بر اساس دستورالعمل انجام آزمایشات دریامانی ITTC صورت گرفته است.
متن کامل [PDF 1534 kb]   (583 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1400/6/28 | پذیرش: 1400/9/9

فهرست منابع
1. Principles of Naval Architecture/ Vol.1/E.N.Lewis/1988
2. Dynamics of Marine Vehicles/
3. Fossen.T.I, Guidance and Control of Ocean Vehicles, John Wiley and Sons Ltd, 1999.
4. Fossen.T.I, Handbook of Marine Craft Hydrodynamics and Motion Control, John Wiley and Sons Ltd, 2011. [DOI:10.1002/9781119994138]
5. Mechanics of Marine Vehicles/ B.R.Clayton-E.D.Bishop/1982
6. Ship Stability for Masters and Mates/ D.R.Derrett/2001
7. Modern Ship Design/ T.C.Gillmer/1975
8. Naval Architecture for non-Naval Architecture/ H.Benford/1991
9. Principles of Ship Performance/ Rob Vroman/2003
10. Introduction to Naval Architecture/ Eric Tupper/2002
11. Practical Ship Design/vol 1/ G.M.Watson/2002
12. Merchant Ship Stability/ A.R.Lester/1992
13. Creative Naval Architure/ G.N.Hatch/1971
14. Basic Ship Theory / Vol.1/K.J.Rawson-E.C.Tupper/2001
15. Ship Design for Efficiency and Economy
16. Hydrodynamics in Ship Design-Vol2 / H.E.Saunders/ 1979
17. Introduction in Ship Hydrodynamics/ J.M.Juree-J.Pinkster
18. Thurman, Harold V.; Trujillo, Alan P. "Essentials of Oceanography", Edition 5, Prentice Hall, 2001, pp.240-243.
19. Chaplin, JR (1984). "Nonlinear Forces on a Horizontal Cylinder Beneath Waves," J Fluid Mech, Vol 147, pp 449-464. [DOI:10.1017/S0022112084002160]
20. Etienne Guerber, Michel Benoit, Stéphan T. Grilli, Clément Buvat, Modeling of Fully Nonlinear Wave Interactions with Moving Submerged Structures, Proceedings of the Twentieth (2010) International Offshore and Polar Engineering Conference Beijing, China, June 20-25, 2010, pp.529-536.
21. D Dessi, A Carcaterra, and G Diodati, Experimental investigation versus numerical simulation of the dynamic response of a moored floating structure to waves, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part M: Journal of Engineering for the Maritime Environment, September 1, 2004; vol. 218, 3: pp. 153-165. [DOI:10.1243/1475090041737949]
22. S H Salter, J R M Taylor, and N J Caldwell, Power conversion mechanisms for wave energy, Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part M: Journal of Engineering for the Maritime Environment, June 1, 2002; vol. 216, 1: pp. 1-27. [DOI:10.1243/147509002320382103]
23. D Neulist, Experimental Investigation into the Hydrodynamic Characteristics of a Submarine Operating Near the Free Surface, Australian Maritime College, Launceston (2011).
24. ITTC, 2017, ''Recommended Procedures and Guidelines for Ship Models'', Proceeding of the 28th international Towing Tank Conference (ITTC), Wuxi, China, Vol.7.5-02-07-03.6
25. ITTC, 2021, ''Recommended Procedures and Guidelines for Seakeeping Experiments'', Proceeding of the 29th international Towing Tank Conference (ITTC), Virtual event, France, Vol.7.5-02-07-02.1
26. Weoncheol Koo, Jun-Dong Kim, (2015), Simplified formulas of heave added mass coefficients at high frequency for various two-dimensional bodies in a finite water depth, Int. J. Nav. Archit. Ocean Eng, Vol.7, p.115-127 [DOI:10.1515/ijnaoe-2015-0009]

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.