پیام خود را بنویسید
دوره 6، شماره 11 - ( 6-1389 )                   جلد 6 شماره 11 صفحات 13-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Omrani Z, Mostafa Gharabaghi A R, Abedi K. **INVESTIGATION INTO DYNAMIC BUCKLE PROPAGATION VELOCITY IN MARINE PIPELINES. Marine Engineering 2010; 6 (11) :1-13
URL: http://marine-eng.ir/article-1-74-fa.html
بررسی سرعت انتشار کمانش دینامیکی در خطوط لوله دریائی. مهندسی دریا. 1389; 6 (11) :1-13

URL: http://marine-eng.ir/article-1-74-fa.html


چکیده:   (14293 مشاهده)

بررسی الگوی جریان در اطراف پایۀ پل ها به دلیل تأثیر آن بر خرابی پایه از اهمیت بسزایی برخوردار است. اگرچه طراحی مقاطعی که حداقل آشفتگی را در جریان گذرنده از اطراف پایۀ پل ایجاد می کنند از هر دو دیدگاه هیدرودینامیکی و سازه ای مهم تلقی می شود، ولی مروری بر پژوهش های انجام شده نشان می دهد که بررسی الگوی جریان اطراف پایۀ با مقطع متغیر از توجه کافی پژوهشگران برخوردار نبوده است. در این پژوهش یک مدل های عددی سه بعدی برای بررسی میدان جریان اطراف یک پایۀ استوانه ای و چهار پایۀ مخروطی با شیب های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. در ابتدا میدان محاسباتی با نرم افزار GAMBIT شبکه بندی شده و سپس با نرم افزار FLUENT مورد تحلیل قرار گرفته است. سرانجام الگوی جریان و تنش برشی بستر اطراف پایه ها مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته اند. نتایج مدل عددی نشان می دهد که شیبدار شدن پایه تأثیر بسزایی در کاهش آشفتگی جریان گذرنده و در نتیجه کاهش تنش برشی بستر در اطراف پایه را به دنبال دارد.

متن کامل [PDF 350 kb]   (3070 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: سازه های فراساحلی
دریافت: 1389/10/11 | پذیرش: 1392/7/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.