پیام خود را بنویسید
دوره 14، شماره 28 - ( 10-1397 )                   جلد 14 شماره 28 صفحات 107-101 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jafari M, nezamdust M. Optimal Design and Operation of an Energy Hub System for a Float Including Fuel Cell As Well As Wind and Solar Renewable Resources. Marine Engineering 2019; 14 (28) :101-107
URL: http://marine-eng.ir/article-1-635-fa.html
جعفری مرتضی، نظام دوست محمدعلی. طراحی و بهره برداری بهینه از سیستم هاب انرژی چند حاملی در شناوری شامل پیل سوختی و منابع تجدیدپذیر بادی و خورشیدی . مهندسی دریا. 1397; 14 (28) :101-107

URL: http://marine-eng.ir/article-1-635-fa.html


1- دانشگاه گیلان
2- دانشگاه آزاد لاهیجان
چکیده:   (3463 مشاهده)
گسترش استفاده از منابع تجدیدپذیر و وابستگی توان تولیدی آنها به شرایط آب و هوایی سبب غیرقابل دیسپاچ شدن آنها می گردد و از این رو، نیازمند ذخیره سازهایی مناسب در سیستم های انرژی می باشد. سیستم انرژی شناورها دارای حامل های متعدد انرژی همچون الکتریسیته، گرمایش، سرمایش و .... می­باشد و اغلب این حامل های انرژی مجزا از یکدیگر بهره برداری می شوند. از این رو، مقاله ی حاضر، مدلی یکپارچه مبتنی بر مفهوم هاب انرژی جهت طراحی و بهره برداری بهینه از سیستم های انرژی شناوری شامل بارهای الکتریکی، بارهای گرمایشی و سرمایشی می باشد و توسط منابع تجدیدپذیر بادی و خورشیدی، پیل سوختی، الکترولایزر، تانک ذخیره هیدروژنی و باتری تامین می شود. مدل ارائه شده توسط نرم افزار GAMS صحه گذاری می شود.
متن کامل [PDF 729 kb]   (2500 دریافت)    
نوع مطالعه: يادداشت فنی | موضوع مقاله: موتور اصلي، ماشين‌آلات و سيستم‌هاي الكتريكي
دریافت: 1396/5/25 | پذیرش: 1396/11/17

فهرست منابع
1. Martin Geidl, Bernd Kl¨ockl and Gaudenz Koeppel (2005), A Vision of Future Energy Networks, Inaugural IEEE PES 2005 Conference and Exposition in Africa Durban, South Africa.
2. Kristina Orehounig, Ralph Evins, Viktor Dorer, Jan Carmeliet, (2014), Assessment of renewable energy integration for a village using the energy hub concept, Energy Procedia 57 940 – 949 [DOI:10.1016/j.egypro.2014.10.076]
3. Martin Geidl and G¨oran Andersson, (2007), Optimal Coupling of Energy Infrastructures, 978-1-4244-2190-9/07/$25.00 IEEE
4. Laura M. Ramirez-Elizondo, Gerardus C. Paap, (2014), "Unit Commitment in Multiple Energy Carrier Systems.
5. A. Hajimiragha, C. Canizares, (2007), Optimal Energy Flow of Integrated Energy Systems with Hydrogen Economy Considerations, Bulk Power System Dynamics and Control – VII, Charleston, South Carolina, USA.
6. A. Sheikhi, Sh. Bahrami, A.M. Ranjbar, S. Sattari, M. Adami, (2013), Financial Analysis for a Multi-Carrier Energy System Equipped with CCHP, ISSN 2172-038 X, No.11.
7. Alessandra Parisio, Carmen Del Vecchio, Alfredo Vaccaro, (2012), "A robust optimization approach to energy hub management, Electrical Power and Energy Systems.
8. Martin Geidl and G¨oran Andersson, (2010), A Modeling and Optimization Approach for Multiple Energy Carrier Power Flow.
9. Kumm WH, Lisle Jr HL, (1997), Feasibility study of repowering the USCGC INDICATOR (WMEC-3) with modular diesel fueled direct fuel cells.
10. Fuel cells in maritime operation low emissions in port and sea. (2011). http://www.renewableenergyfocus.com/ view/17608/fuel-cells-in-maritime- operation-lowemissions-in-port-and-at-sea/ [Last accessed: September2015].
11. Ovrum E, (2015) Shipping industry eyeing hydrogen fuel cells as possible pathway to emissions reduction. 2012.http://www.greencarcongress.com/ 2012/09/ h2shipping - 20120907.html.
12. http://www.folkecenter.net/gb/news/world/windturbines_ships/
13. http://gcaptain.com/windlifter-interesting-ship-week/
14. Martin Geidl, (2011) Integrated Modeling and Optimization of Multi-Carrier Energy Systems, Diss. ETH No. 17141.
15. Laura M. Ramirez-Elizondo, Gerardus C. Paap, Unit Commitment in Multiple Energy Carrier Systems.
16. http://www.energiepge.com/
17. Meteorological Organization of Gilan

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.