پیام خود را بنویسید
دوره 20، شماره 42 - ( 1-1403 )                   جلد 20 شماره 42 صفحات 45-36 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ipakloo A, Makarchian M. Evaluation of the Effect of Adding Epoxy Resin for Stabilization of Sandy Soil Reinforced with Polyethylene Fibers. Marine Engineering 2024; 20 (42) :36-45
URL: http://marine-eng.ir/article-1-1023-fa.html
ایپک لو علی، مکارچیان مسعود. ارزیابی اثر افزودن رزین‌اپوکسی جهت تثبیت خاک ماسه‌ای تسلیح شده با الیاف پلی‌اتیلن. مهندسی دریا. 1403; 20 (42) :36-45

URL: http://marine-eng.ir/article-1-1023-fa.html


1- فارغ التحصیل کارشناسی ارشد دانشگاه بوعلی سینا
2- دانشیار گروه مهندسی عمران
چکیده:   (642 مشاهده)
خاک محل پروژه‌ها، اغلب فاقد خصوصیات ژئوتکنیکی لازم جهت اجرای پروژه است؛ از این‌رو اهمیت مطالعات مربوط به روش­های بهسازی خاک آشکار می‌گردد. از جمله روش­‌های بهسازی، می­‌توان به تثبیت خاک با پلیمرهای مختلف و تسلیح با الیاف اشاره کرد. این پژوهش اثر توأم تثبیت و تسلیح خاک ماسه را با پلیمر رزین‌اپوکسی و الیاف پلی‌اتیلن بر تراکم استاندارد و مقاومت فشاری محدود نشده بررسی می‌کند. در این ­راستا، رزین‌اپوکسی و الیاف پلی‌اتیلن با درصدهای مختلف با ماسه مخلوط ­شده و آزمایش‌های مختلف بر روی نمونه­‌ها انجام شده‌‌‌­ است. همچنین، جهت بررسی زمان عمل‌آوری نمونه­‌ها در 4 دوره مورد آزمایش قرار گرفتند. نتایج آزمایش‌­ها، بیانگر آن است که افزودن رزین‌اپوکسی به نمونه‌­ها تا 6 درصد، باعث افزایش مقاومت، کاهش کرنش نظیر گسیختگی و افزایش سختی نمونه­‌ها شده ­است. همچنین افزودن الیاف پلی‌اتیلن تا درصد بهینه افزودنی به نمونه‌­ها، سبب افزایش مقاومت فشاری محدود نشده، افزایش کرنش گسیختگی و کاهش سختی نمونه‌ها شده­ است.
متن کامل [PDF 1332 kb]   (182 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: سازه های ساحلی
دریافت: 1401/10/12 | پذیرش: 1403/2/4

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.