مهندسی دریا
Marine Engineering
Engineering & Technology
http://marine-eng.ir
1
admin
1735-7608
2645-8136
10.61186/marineeng
fa
jalali
1399
8
1
gregorian
2020
11
1
16
32
online
1
fulltext
fa
بررسی اثرات فصلی و درجات آزادی بر پاسخ دینامیکی و نیروهای وارده بر المان میتینگ برای نصب فلوت اور در خلیج فارس
Evaluation of Seasonal Effects and degrees of freedom on Dynamic Response and Impact Forces on Leg Mating Unit in Persian Gulf
سازه های فراساحلی
Offshore Structure
مقاله پژوهشي
Research Paper
<div style="text-align: justify;">این مقاله پاسخ دینامیکی و نیروهای وارده بر المان میتینگ برای شرایط جوی خلیج فارس در چهار فصل سال را بررسی می کند. مدلی برای نصب فلوت اور با شش درجه آزادی توسعه داده شده است تا پاسخ دینامیکی و نیروهای وارده بر المان میتینگ که نقش ضربه گیر را برای ضربات وارده ناشی از حرکات شناور و عرشه را ایفا می کند، بدست آورده شود. علاوه بر بدست آوردن پاسخ دینامیکی شناور و عرشه در دامنه فرکانسی، نیروهای وارده بر المان میتینگ در دامنه زمانی بدست آورده شده است. این نیروها برای بارگذاری 100 درصدی برای شرایط محیطی متفاوت بدست آمده اند. نیروهای وارده در سه درجه آزادی انتقالی برای تاریخچه زمانی پنج دقیقه ای بر المان میتینگ محاسبه شده اند. در مدل هیدرودینامیکی ارتفاع موج مشخصه، پریود موج، سرعت و جهت باد به عنوان پارامترهای ورودی در نظر گرفته شدند. همچنین اثر افزایش درجات آزادی در تغییرات نیروهای مورینگ دیده شد. با توجه به نتایج حاصله از نیروهای وارد بر المان های میتینگ پیشنهاد می شود به دلیل کمتر بودن تغییرات نیروها، این نصب در فصل تابستان انجام شود و به منظور جلوگیری از طراحی بیش از حد و یا خطای احتمالی نیروهای مورینگ در هر شش درجه محاسبه شوند .</div>
<div style="text-align: justify;">This paper evaluates the dynamic response and forces acting on the leg mating unit for the weather conditions in the Persian Gulf in the four seasons of the year. A six-degree-of-freedom model dedicated to the Floatover installation has been developed to provide a dynamic response and the forces acting on the leg mating unit, which acts as a shock absorber for the impacts caused by movements of the vessel. In addition to evaluating the dynamic response of the barge and deck in the frequency domain, the forces applied to the leg mating unit are obtained in the time domain. These forces have been obtained for 100% loading for different environmental conditions. The impact forces are assessed for a 2 minutes time history. In the hydrodynamic model, significant wave height, wave period, velocity, and wind direction were considered as input parameters. The effect of increasing degrees of freedom on the variations in Mooring forces was also considered. According to the results of the forces on the leg mating units, it is recommended that this installation be done in the summer due to the fewer changes in the forces, and to prevent overdesign conditions or possible failure, mooring forces be calculated in every six degrees.</div>
,نصب سکو,فلوت اور,المان میتینگ,پاسخ دینامکی,معادله کامینز
,Deck installation,Floatover,Leg mating unit,Dynamic response,Cummins equation
85
95
http://marine-eng.ir/browse.php?a_code=A-10-1335-1&slc_lang=fa&sid=1
Erfan
Arabshahy
عرفان
عربشاهی
erfanarabshahy@gmail.com
10031947532846004476
10031947532846004476
Yes
Islamic Azad University, Science and Research Branch
دانشکده صنایع دریایی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات
Mohammad
Kasaeyan
محمد
کسائیان
kasaeyan.m@gmail.com
10031947532846004474
10031947532846004474
No
Islamic Azad University, Science and Research Branch
دانشکده انرژی، دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات
Naser
Shabakhty
ناصر
شابختی
shabakhty@iust.ac.ir
10031947532846004475
10031947532846004475
No
Iran University of Science and Technology
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران