%0 Journal Article %A mahmoodi, Hamidreza %A Seif, Mohammad Saeed %T Numerical simulation of hull and propeller interaction in acceleration maneuver %J Journal Of Marine Engineering %V 19 %N 38 %U http://marine-eng.ir/article-1-948-fa.html %R 10.61186/marineeng.19.38.1 %D 2023 %K Acceleration Maneuver, Self-Propulsion, CFD, Propeller, %X پیش ­بینی مسیر کشتی در طی حرکت مانور بسیار مهم است. در این مطالعه، مانور شتابگیری برای یک کشتی دو پروانه با استفاده از محیط دینامیک سیالات محاسباتی و حلگر ناپایدار متوسط زمانی ناویر استوکس به صورت مستقیم بررسی شده است. برای این هدف شبیه­ سازی­ های خودرانش و شتابگیری با تداخل بین بدنه و پروانه برای شناور شناخته­ شده ONRT مورد بررسی قرار گرفت. تمام شبیه­سازی­ها با استفاده از نرم ­افزار Star-CCM+ در دو عدد فرود یعنی (0.2 و 0.3) انجام شد. حرکت چرخشی پروانه با استفاده از تکنیک مش لغزشی شبیه­ سازی شد. علاوه بر این، تایید و اعتبارسنجی عددی بر اساس توصیه­ های پیشنهادی ITTC انجام می­ شود. اعتبارسنجی نتایج تست خودرانش با داده­ های آزمایشگاهی موجود، تطابق بسیار خوبی را بین آن­ها نشان می­ دهد. همچنین، تغییرات الگوی موج، میدان جریان ویک در طی مانور شتابگیری مورد بررسی قرار گرفت. %> http://marine-eng.ir/article-1-948-fa.pdf %P 1-15 %& 1 %! %9 Research Paper %L A-10-1473-2 %+ Sharif university of technology %G eng %@ 1735-7608 %[ 2023