@ARTICLE{Soheili, author = {Soheili, Saeed and Ghasemizadeh, Poorya and Hosseini, Esmaeal and }, title = {Design of vibration reducer for thrust bearing of marine shaft}, volume = {16}, number = {32}, abstract ={ارتعاشات طولی که از طریق پایه یاتاقان تراست به بدنه منتقل می‌شود از عوامل مهم ارتعاشات در بدنه کشتی و بوجود آوردن نویز است. در این مقاله خط رانش شناور با استفاده از روش تجزیه فرکانسی مدل‌سازی شده است. حل عددی در نرم‌افزار سیمیولینک با پاسخ تحلیلی مقایسه شده و میزان خطای کمتر از 4 درصد را نشان می‌دهد. جهت کاهش انتقال ارتعاشات به بدنه شناور از کاهنده ارتعاشات گودوین استفاده شده است. یک روش بهینه سازی برای تنطیم ضرایب سختی، میرایی و جرم کاهنده ارتعاشات استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهند در صورت تنظیم مناسب این ضرایب، کاهنده ارتعاشات می‌تواند انتقال نیرو به بدنه شناور را تا 99 درصد کاهش دهد. }, URL = {http://marine-eng.ir/article-1-799-fa.html}, eprint = {http://marine-eng.ir/article-1-799-fa.pdf}, journal = {Journal Of Marine Engineering}, doi = {10.29252/marineeng.16.32.131}, year = {2020} }