دوره 18، شماره 37 - ( 12-1401 )                   جلد 18 شماره 37 صفحات 69-57 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3- استادیار، گروه مهندسی دریا، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)
4- استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه جامع امام حسین(ع
چکیده:   (641 مشاهده)
با بررسی پژوهش­های انجام شده در زمینه شناورهای تندرو، تحقیقات محدودی در راستای بررسی رفتار و سایر پارامترهای هیدوردینامیکی شناورهای پله­دار انجام گرفته است. با توجه به این نکته که این نوع از شناورها نسبت به شناورهای تندروی مشابه می­توانند عملکرد هیدرودینامیکی مناسبتری داشته باشند، تحقیق و مطالعه در این راستا جزو نیازها و اولویت طراحان می­باشد. براساس این هدف در این پژوهش به بررسی تاثیر المان هیدرودینامیکی پله­ی عرضی بر درگ شناور تندروی تک بدنه پرداخته شده است. از آنجا که در این تحقیق به دنبال ارائه نتایج کلی بوده لذا تحقیقات تجربی انجام شده در این پژوهش بر روی مدل فریدزما در آزمایشگاه دریایی شهدای خلیج فارس، در سه زاویه جانبی مختلف در سرعت­ها و پارامترهای مختلف هندسی پله (شامل ارتفاع­ها و مکان­های مختلف پله)، انجام گرفته و در خروجی بخش تجربی تحقیق؛ مکان و ارتفاع بهینه پله در زوایای جانبی مختلف بررسی شده است. از دیگر دستاوردهای خروجی این تحقیق می­توان به روند ساخت مدل جدیدی از شناور که هم­زمان می­تواند ترکیبی از چند مدل باشد اشاره کرد.
متن کامل [PDF 930 kb]   (177 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1401/6/4 | پذیرش: 1401/10/12

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.