پیام خود را بنویسید
دوره 1، شماره 1 - ( 6-1383 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 38-25 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghasemi H. **DESIGN OF SHIP PROPELLER BY THE SYSTEMATICAL ALGORITHM AND BOUNDARY ELEMENT METHOD. Marine Engineering 2004; 1 (1) :25-38
URL: http://marine-eng.ir/article-1-3-fa.html
قاسمی حسن. بکارگیری روش المان مرزی در طراحی سیستماتیک پروانه. مهندسی دریا. 1383; 1 (1) :25-38

URL: http://marine-eng.ir/article-1-3-fa.html


دانشگاه صنعتی امیرکبیر
چکیده:   (16619 مشاهده)

یکی از متــداولترین انواع پیش برنده های دریایی نوع پــروانــه ای است که با ایجاد تراست لازم برای غلبه بر مقاومت سبب راندن کشتی می گردد . پروانه در محلی کار می کند که جریان ویک عقب کشتی دارای مولفـــه هـای سرعت محوری ، مماسی و شعاعی است و سبب توزیع فشار نوسانی و باعث تراست نوسانی می شود . تولید کمترین گشتاور , بیشترین تراست  لازم برای غلبه بر مقاومت و راندمان بالا و همچنین عدم وقوع کاویتاسیون از فاکتورهای مهم طراحی پروانه می باشد. قسمت اول این مقــاله با استفاده از روش المان مرزی جهت بررسی عملکرد و تعیین  مشخصات هیدرودینامیکی پروانه در شرایط جریان غیریکنواخت متمرکز است .   

در قسمت دوم مقاله با داشتن مشخصات هیدرودینامیکی پروانه، روش سیستماتیک برای انتخاب بهینه پروانه استفاده شده است. انتخاب پروانه بر  اساس معیارهای مهم و اصولی در طراحی پروانه انجام می شود.  در این مقاله مشخصات هیدرودینامیکی سه پروانه مختلف  برای کشتی (PV11) محاسبه شده و یک پروانه بهینه انتخاب شده است.

 

     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1389/4/22 | پذیرش: 1392/7/27

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.