پیام خود را بنویسید
دوره 11، شماره 21 - ( 6-1394 )                   جلد 11 شماره 21 صفحات 11-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seif M S, Tabeshpour M R. Experimental Modeling Requirements of TLPs in Waves. Marine Engineering 2015; 11 (21) :1-11
URL: http://marine-eng.ir/article-1-286-fa.html
سیف محمد سعید، تابش پور محمدرضا. الزامات آزمایش مدل سکوهای پایه کششی در امواج. مهندسی دریا. 1394; 11 (21) :1-11

URL: http://marine-eng.ir/article-1-286-fa.html


1- دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (6894 مشاهده)
سکوی پایه کششی یک نوع سکوی تطبیقی است که دارای سیستم مهار عمودی با نیروی شناوری اضافه می‌باشد. در این مقاله به بررسی پارامترهای تاثیرگذار در مدلسازی آزمایشگاهی یک سکوی پایه کششی پرداخته شده‌است. نحوه مدلسازی هندسه سکوی پایه کششی از نوع ISSC TLP بر اساس مقیاس مدلسازی آزمایشگاهی، با‌توجه به شرایط حوضچه کشش آزمایشگاه مهندسی دریا دانشگاه شریف و عمق آزمایشگاه جهت تامین شرایط آب عمیقتجزیه و تحلیل شده و در نهایت مدل این سکو همراه با تاندونها نصب و به آب انداخته شده است. نحوه مدلسازی پیش کشیدگی نیز از دیگر پارامترهای موثر در آنالیز آزمایشگاهی سازه‌های فراساحلی می باشد که در این تحقیق به آن توجه شده است. این مدل ISSC TLP در نهایتدر برابر امواج منظم با دو دامنه متفاوت در آزمایشگاهقرار گرفته و نتایج دریامانی آن در زوایای برخورد متفاوت استخراج شده است. هدف از این آزمایشها بررسی رفتار سکو در درجات آزادی مختلف و تدوین روش مناسب برای ارزیابی تجربی اینگونه سکوها بوده‌است.
متن کامل [PDF 1105 kb]   (2562 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدروديناميك سازه های ساحلی و فراساحلی
دریافت: 1392/10/16 | پذیرش: 1394/1/25

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.