Ketabdari M J, Kokabi Siuki R. Experimental Assessment of Mechanical properties and Corrosion of Reinforced Steel Bars in Lightweight Concrete for Application in onshore and offshore structures. Marine Engineering 2015; 10 (20) :101-111
URL:
http://marine-eng.ir/article-1-251-fa.html
کتابداری محمد جواد، کوکبی سیوکی رضا. بررسی آزمایشگاهی خواص مکانیکی بتن سبک وخوردگی میلگرد آن جهت کاربرد در سازههای ساحلی و فراساحلی. مهندسی دریا. 1393; 10 (20) :101-111
URL: http://marine-eng.ir/article-1-251-fa.html
1- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
2- دانشگاه هرمزگان
چکیده: (5993 مشاهده)
در کشورهای مختلف ازسبکدانه لیکا برای تولید بتنهای سبک سازهای ونیمه سازهای استفاده میشود. در ایران ازابن سبکدانه معمولاً برای ساخت بتنهای سبک پرکننده و تولید بلوکهاودیوارهای سبک ساختمانی استفاده میگردد. در این تحقیق جهت ساخت بتن از این نوع لیکا استفاده گردید وسعی شده با بررسیهای آزمایشگاهی خصوصیات فیزیکی و مکانیکی، علاوه بر تهیه بتنهای سبک سازهای، امکان تهیه بتن سبکدانه بامقاومت بالا نیز بررسی شود تا بتوان به کمک این اطلاعات امکان کاربردی کردن این بتنها را در پروژههای دریایی فراهم نمود. بتنهای نیمه سبکدانه سازهای با عیار زیاد با استفاده ازلیکا، ماسه معمولی، ژل میکروسیلیس(ترکیب دوده سیلیسی و فوق روانکننده) و سیمان تیپ دو ساخته شد. سپس ویژگیهای مختلفی مانند، وزن مخصوص مصالح، مقاومت سایشی، مقاومت فشاری، وزن مخصوص بتن تازه و سخت شده، و شدت خوردگی میلگردها با مقایسه پتانسیل خوردگی میلگرد، بین بتن ساخته شده با لیکا و بتن معمولی بدست آمد. نتیجه این بررسیها مشخص کرد که بتن ساخته شده بالیکا درمحدوده تعریف بتن سبک بوده و میتوان از آن بعنوان بتن مناسب سازهای و نیمه سازه ای استفاده کرد. همچنین مشخص گردید بتنهای نیمه سبکدانه از نظر دوام در محیطهای خورنده میتوانند به خوبی بتنهای معمولی و حتی بهتر از آن باشند و در ساخت سازههای دریایی کنار ساحل و فراساحل مورد استفاده قرار گیرند.
نوع مطالعه:
مقاله پژوهشي |
موضوع مقاله:
سازه های ساحلی دریافت: 1392/3/10 | پذیرش: 1393/10/23
ارسال پیام به نویسنده مسئول