پیام خود را بنویسید
دوره 8، شماره 15 - ( بهار و تابستان 1391 1391 )                   جلد 8 شماره 15 صفحات 12-1 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

zeinoddini M, hosseini S A, bahaari M R. Experimental Study of Structural Fire Behavior of Oil Platform Decks Connections. Marine Engineering 2012; 8 (15) :1-12
URL: http://marine-eng.ir/article-1-206-fa.html
زین الدینی مصطفی، حسینی سید احمد، بهاری محمدرضا. مطالعه آزمایشگاهی رفتار اتصالات عرشه سکوهای نفتی در آتش‌سوزی. مهندسی دریا. 1391; 8 (15) :1-12

URL: http://marine-eng.ir/article-1-206-fa.html


چکیده:   (10908 مشاهده)
اتصالات تیر- ستون تاثیر قابل توجهی بر رفتار سازه‌ها در دمای معمولی و در دماهای بالا دارند. بررسی‌های صورت گرفته بر روی آتش‌سوزی‌های واقعی و همچنین آزمایشهایی که صورت گرفته‌اند، مشخص می‌کنند که اتصالات بر زمان دوام اعضای سازه‌ای در آتش نیز تاثیر قابل توجهی دارند. ولی با این وجود به دلیل هزینه بالایی که آزمایشهای در دمای بالا دارند در مورد طیف گسترده‌ای از اتصالات، اطلاعات آزمایشگاهی کافی موجود نیست. یکی از این اتصالات، اتصالات تیر I شکل به ستون لوله‌ای در عرشه سکوهای نفتی می‌باشد. به دلیل احتمال بالای خطر آتش‌سوزی در سکوهای نفتی، بررسی رفتار‌ این اتصالات در حرارت‌های بالا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. بنابراین، 11 آزمایش بر روی این نوع اتصالات انجام شد تا مقاومت به آتش سوزی این اتصالات ارزیابی شود. مودهای گسیختگی و الگوی تغییر شکل نمونه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که مود اصلی گسیختگی اتصال، گسیختگی کششی استار پلیت بالایی می‌باشد
متن کامل [PDF 1618 kb]   (1804 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: سازه کشتی
دریافت: 1391/4/21 | پذیرش: 1392/7/27

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

Creative Commons License
International Journal of Maritime Technology is licensed under a

Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.