با آزمایشات گسترده روی کاتامارانهای مجهز به هیدرفویل عوامل اصلی هیدرودینامیک تاثیرگذار بر عملکرد اینگونه شناورها را مشخص نموده است. اصول طراحی شناورهای موجود براساس این دستاوردها مورد بحث قرار گرفته و بستر لازم برای توسعه روش شبکه گردابههای غیرخطی در این تحقیق فراهم آمده است. صحت روش فوق با مقایسه انجام گرفته با نتایج آزمایشگاهی درخصوص بهینهسازی یک کاتاماران مجهز به هیدرفویل 40 متری انجام شده است. بررسی فوق نشان می دهد که این روش میتواند با دقت خوبی در مسائل مرتبط با بهینهسازی هیدروفویل و بدنه و اثرات متقابل آنها بکار گرفته شود. همچنین نتایج بهینهسازی بیانگر این موضوع است که فاصله هیدروفویل ها می تواند بصورت قابل توجهی در بهبود نسبت نیروی برآ به پسای شناور موثر باشد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |