@ARTICLE{Mahmoodi, author = {mahmoodi, Hamidreza and Seif, Mohammad Saeid and }, title = {Numerical investigation of stopping maneuver for two by reversing propeller at different speeds}, volume = {19}, number = {38}, abstract ={قابلیت مانور یک جنبه مهم در طراحی شناورها است. با توسعه و بهره­برداری از منابع اقیانوس ها حمل و نقل دریایی در حال افزایش است. قابلیت توقف تاثیر زیادی روی ایمنی مانور کشتی برای کشتی­های بزرگ دارد. بنابراین، مطالعه رفتار کشتی در حین مانور توقف برای اطمینان از ایمنی ناوبری ضروری است. در این مطالعه، مانور توقف به صورت مستقیم و با تداخل بین بدنه و پروانه کشتی، معادلات متوسط زمانی ناویر استوکس و نرم­افزار تجاری Star-CCM+ مورد بررسی قرار گرفته­است. شناور شناخته شده KVLCC2 به منظور مطالعه بر روی پارامترهای مانور توقف انتخاب شده­است. برای رسیدن کشتی به سرعت طراحی تست خودرانش با استفاده از یک کنترلر انتگرالی انجام شده­است. تایید و اعتبارسنجی نتایج مطابق با توصیه­های ITTC مورد مطالعه قرار گرفته­است. از مقایسه نتایج به دست آمده در تست خودرانش و همچنین مانور توقف با برخی از داده­های آزمایشگاهی موجود دقت قابل­قبولی به دست آمد و جزییات پارامترهای جریان، شامل توزیع فشار و الگوی ویک مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. }, URL = {http://marine-eng.ir/article-1-997-fa.html}, eprint = {http://marine-eng.ir/article-1-997-fa.pdf}, journal = {Journal Of Marine Engineering}, doi = {10.61186/marineeng.19.38.51}, year = {2023} }