@ARTICLE{Mahmoodi, author = {mahmoodi, Hamidreza and Seif, Mohammad Saeed and }, title = {Numerical simulation of hull and propeller interaction in acceleration maneuver}, volume = {19}, number = {38}, abstract ={پیش ­بینی مسیر کشتی در طی حرکت مانور بسیار مهم است. در این مطالعه، مانور شتابگیری برای یک کشتی دو پروانه با استفاده از محیط دینامیک سیالات محاسباتی و حلگر ناپایدار متوسط زمانی ناویر استوکس به صورت مستقیم بررسی شده است. برای این هدف شبیه­ سازی­ های خودرانش و شتابگیری با تداخل بین بدنه و پروانه برای شناور شناخته­ شده ONRT مورد بررسی قرار گرفت. تمام شبیه­سازی­ها با استفاده از نرم ­افزار Star-CCM+ در دو عدد فرود یعنی (0.2 و 0.3) انجام شد. حرکت چرخشی پروانه با استفاده از تکنیک مش لغزشی شبیه­ سازی شد. علاوه بر این، تایید و اعتبارسنجی عددی بر اساس توصیه­ های پیشنهادی ITTC انجام می­ شود. اعتبارسنجی نتایج تست خودرانش با داده­ های آزمایشگاهی موجود، تطابق بسیار خوبی را بین آن­ها نشان می­ دهد. همچنین، تغییرات الگوی موج، میدان جریان ویک در طی مانور شتابگیری مورد بررسی قرار گرفت. }, URL = {http://marine-eng.ir/article-1-948-fa.html}, eprint = {http://marine-eng.ir/article-1-948-fa.pdf}, journal = {Journal Of Marine Engineering}, doi = {10.61186/marineeng.19.38.1}, year = {2023} }