دوره 18، شماره 35 - ( 3-1401 )                   جلد 18 شماره 35 صفحات 150-141 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه خلیج فارس
چکیده:   (919 مشاهده)
در این مقاله هدف تحلیل و بررسی اندرکنش یک شناور تجاری کانتینربر با امواج سطحی نامنظم آب توسط دینامیک سیالات محاسباتی و همچنین محاسبه پارامترهای دریامانی این سازه یعنی عملگر دامنه پاسخ (RAO)، طیف پاسخ حرکتی در حرکت سازه می­ باشد. ابزار تحلیل در این پژوهش نرم افزار STAR CCM+ بر پایه دینامیک سیالات محاسباتی که یکی از قوی­ترین نرم افزارهای حاضر در انجام شبیه­سازی و تحلیل عددی برای مساله فوق می ­باشد. در این مقاله، پس از بررسی و تحلیل اعتبارسنجی مدل عددی و ابزار تحلیل، به بررسی پارامترهای مختلف دریامانی و دینامیکی برای یک شناور تجاری کانتینربر در حالت سطحی در جهت­های مختلف برخورد موج نامنظم به شناور پرداخته شده است.
متن کامل [PDF 1695 kb]   (416 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: هیدرودینامیک کشتی
دریافت: 1401/3/1 | پذیرش: 1401/6/9

فهرست منابع
1. Mohammed Moonesun, "Handbook of naval architecture engineering", first edition, 2012, pp. 130: 135. (In Persian)
2. Mohammad Saeed Seif, Amin Najafi, "Dynamic of Marine Vehicle", Sharif university Press, 2013. (In Persian)
3. Bhattacharyya, R., "DYNAMICS OF MARINE VEHICLES". Ocean Engineering,Wiley Series, 1978.
4. Lloyd., A. R. J. M. "Seakeeping: Ship Behaviour in Rough Weather". A.R.J.M. Lloyd, 1998.
5. Versteeg, H. K. and Malalasekera, W., "An Introduction to Computational Fluid Dynamics", Second Edition, PEARSON, 2007.
6. Gasparotti. C, Rusu. E, (2013), "Seakeeping Numerical Analysis in Irregular Waves of a Containership", University of Galati.
7. Ghasemi Hassan, Majdafar Sohrab, Gil Valiullah and Toheidi Hadi, 2014, "Numerical analysis of the effect of dimensional changes on the seakeeping behavior of DDG 51", Iranian Journal of Marine Science And Technology. (In Persian)
8. Stansberg, C.T., Baarholm, R. et al, "Extreme Wave Amplification and Impact Loads on Offshore Structures", Offshore Technology Conference, Houston, TX, U.S.A, May 2005. [DOI:10.4043/17487-MS]
9. Chephine. M, Ribbel. M, (2007), "Hydrodynamic Coefficient of Multihull Ship", PHD Thesis, University of Sao Paulo.
10. Jiao, J., Sun, S., Li, J., Adika Adenya, C., Ren, H., Chen, C., Wang, D. "A comprehensive study on the seakeeping performance of high speed hybrid ships by 2.5D theoretical calculation and different scaled model experiments". Ocean Engineering,Vol. 160, pp. 197-223, 2018. [DOI:10.1016/j.oceaneng.2018.04.051]
11. Shariati, S. K., Mousavizadegan, S. H., "The effect of appendages on the hydrodynamic characteristics of an underwater vehicle near the free surface". Applied Ocean Engineering,Vol. 64, pp. 31-43, 2017. [DOI:10.1016/j.apor.2017.07.001]
12. Gertler, M., Hagen, G.R., "Standard Equations of Motion for Submarine Simulation". Naval Ship Research and Development Center, USA, 1967. [DOI:10.21236/AD0653861]
13. Sezen, S., Dogrul, A., Delen, C., Bal, S., "Investigation of self-propulsion of DARPA Suboff by RANS method". Ocean Engineering,Vol. 150, pp. 258-271, 2018. [DOI:10.1016/j.oceaneng.2017.12.051]
14. Venture. S, (2001),"Expremental seakeeping test of vessel in Deep Water"15-STAR-CCM+: User guide, tutorials, knowledge base, Simcenter, Siemens, 2020.
15. Ovegard, E., "Numerical simulation of parametric rolling in waves". Master thesis, KTH Centre for Naval Architecture, February 2009.
16. Koskinen, K., "Numerical simulation of ship motion due to waves and manoeuvring". Degree project in Naval Architecture, Second cycle, Stockholm, Sweden 2012
17. Koskinen, K., "Numerical simulation of ship motion due to waves and manoeuvring". Degree project in Naval Architecture, Second cycle, Stockholm, Sweden 2012.

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.