دوره 13، شماره 25 - ( 6-1396 )                   جلد 13 شماره 25 صفحات 15-22 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kohansal A, Barmala B, Dashtimanesh A. A Numerical Study of the Effects of Changing the Height and Location of the Step on a Planing Flat Plate . Journal Of Marine Engineering. 2017; 13 (25) :15-22
URL: http://marine-eng.ir/article-1-476-fa.html
کهنسال احمدرضا، برملا بهاره، دشتی منش عباس. مطالعه عددی اثرات تغییر ارتفاع و موقعیت طولی پله، در یک ورق پروازی. مهندسی دریا. 1396; 13 (25) :15-22

URL: http://marine-eng.ir/article-1-476-fa.html


استادیار دانشگاه خلیج فارس
چکیده:   (161 مشاهده)

برای اکثر شناورها، مقاومت اصطکاکی بدنه در آب، بیشترین سهم را در مقاومت کل کشتی دارد؛ بنابراین در چند دهه گذشته تحقیقات بسیاری در زمینهی کاهش مقاومت اصطکاکی کشتی انجام‌شده است. در این میان، شناورهای پله‌دار با کاهش قابل‌توجه در میزان سطح خیس جایگاه ویژه‌ای در شناورهای تندرو پروازی دارند. در این پژوهش تأثیر ایجاد تک پله عرضی در ورق تخت در آب آرام با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی بررسی و تحلیل‌شده است. ابتدا شناور به‌صورت ورق پروازی درتریم و آبخور ثابت در آب آرام مدل شده است. با اضافه کردن پله عرضی به هندسه مدل، نسبت درگ اصطکاکی به لیفت کل ورق ارزیابی گردیده و نتایج حاصل از شبیه‌سازی عددی با نتایج موجود مقایسه شده‌اند. همچنین، تغییرات مقدار درگ اصطکاکی و طول سطح خیس در اثر جابجایی موقعیت طولی پله و تغییر در ارتفاع پله بررسی‌شده‌اند.

متن کامل [PDF 957 kb]   (71 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: Ship Hydrodynamic
دریافت: ۱۳۹۴/۱۲/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۱

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی-پژوهشی مهندسی دریا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal Of Marine Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb